ΦΕΤΑ: ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΠΟΥ "ΒΟΥΛΙΑΞΕ" Η ΚΡΙΣΗ

ΦΕΤΑ: ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΠΟΥ "ΒΟΥΛΙΑΞΕ" Η ΚΡΙΣΗ



Την "πλάτη" στο εθνικό προϊόν, τη φέτα, γυρίζουν οι Έλληνες εξαιτίας της δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους.

Την ίδια ώρα, στρέφονται στα φθηνότερα λευκά τυριά καθώς και σε τυριά ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς, από την αρχή του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις της φέτας υποχωρούν 6%, κάμψη πρωτοφανής για τα δεδομένα του κλάδου.

"Δεν περιμέναμε πως η κρίση θα επηρεάσει σε τέτοιο βαθμό τη φέτα, η οποία είναι μέσα στη διατροφική κουλτούρα του Έλληνα και υπάρχει σχεδόν σε κάθε τραπέζι", επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Αυτό όμως που σίγουρα περίμεναν ήταν η σημαντική κάμψη της κατανάλωσης στα εστιατόρια καθώς οι έξοδοι για διασκέδαση και φαγητό είναι από τα πρώτα πράγματα που κόβουν μαχαίρι οι καταναλωτές σε περιόδους κρίσης. Να σημειωθεί πως η μέση κατανάλωση φέτας στην Ελλάδα είναι η υψηλότερη στον κόσμο, με περίπου 12 κιλά ανά άτομο ενώ σε κατανάλωση τυριού οι Έλληνες έρχονται δεύτεροι παγκοσμίως με 25 κιλά κατά κεφαλή ανά έτος.

Οι ελπίδες για ανάκαμψη, εναποτίθενται τώρα στους τουρίστες που θα επισκεφθούν τη χώρα το φετινό καλοκαίρι. «Το φαγητό και το ποτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο µε τις διακοπές» επισηµαίνουν άνθρωποι του κλάδου, υποστηρίζοντας πως είναι µία καλή ευκαιρία για να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να καλύψουν τις απώλειες που εµφάνισαν το προηγούμενο διάστηµα.

"Ποντάρουν στις εξαγωγές"

Το ενδιαφέρον των παραγωγών φέτας επικεντρώνεται και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα περιθώρια ανάπτυξή είναι μεγαλύτερα.

Η περιοχή της Ευρώπης θεωρείται κορεσμένη καθώς όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Optima, Στέφανος Παντελιάδης "ο σκληρός ανταγωνισμός έχει ρίξει τις τιμές της φέτας σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα τα κέρδη να τα καρπώνονται κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ".

Οι προσπάθειες για ανάπτυξη των πωλήσεων εστιάζονται σε ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία όπου εκτός της ελληνικής ομογένειας υπάρχει ενδιαφέρον και από τους ντόπιους. Τα μηνύματα που καταφθάνουν είναι ενθαρρυντικά, με τις πρώτες πωλήσεις να ξεπερνούν κατά πολύ τις αρχικούς στόχους.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι βιομηχανίες επιχειρούν να κλείσουν συμφωνίες με μεγάλες αλυσίδες και παράλληλα επενδύουν στην προβολή των προϊόντων τους, μέσα από τη συνεχή παρουσία τους σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών.

Πηγή: imerisia.gr


blog comments powered by Disqus
sary
Find us on Facebook
Follow Us
Ucook TV