ΑΓΟΡΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΩΝ: ΣΤΑ "ΑΚΡΑ" Η ΚΟΝΤΡΑ ΜΙΚΡΩΝ-ΜΕΓΑΛΩΝ

ΑΓΟΡΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΩΝ: ΣΤΑ "ΑΚΡΑ" Η ΚΟΝΤΡΑ ΜΙΚΡΩΝ-ΜΕΓΑΛΩΝ

ΑΓΟΡΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΩΝ: ΣΤΑ ΑΚΡΑ Η ΚΟΝΤΡΑ ΜΙΚΡΩΝ-ΜΕΓΑΛΩΝ

Με "όπλο" την έντονη διαφημιστική προβολή και τις μειώσεις τιμών, οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής και διάθεσης τυροκομικών επιχειρούν να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να διευρύνουν το μερίδιο τους, σε βάρος των μικρότερων και πιο αδύναμων παικτών του χώρου.

Παράλληλα, εμπλουτίζουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέα καινότομα προιόντα, όπως τα βιολογικά, τα τυριά με λιγότερα λιπαρά, προκειμένου να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.

Αυτού του είδους οι ενέργειες αποτελούν στην παρούσα δυσμενή συγκυρία ο μόνος δρόμος για να αναζωπυρωθεί η κατανάλωση, η οποία μετά τις γιορτές του Πάσχα παρουσίασε αισθητή κάμψη. Εκτιμάται πως οι συνολικές πωλήσεις τυροκομικών υποχωρούν τη δεδομένη στιγμή κατά 4% σε αξία και κατά 5% σε όγκο.

Η μικρή αυτή διαφορά, οφείλεται στην πληθώρα τυριών που εισάγονται και τα οποία στη συντριπτική πλειονότητά τους είναι σήμερα πιο ακριβά.

Η εικόνα ήταν διαφορετική στο πρώτο δίμηνο του 2011, καθώς σύμφωνα με την SymphonyIRI Group, οι πωλήσεις των τυριών στα σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένες κατά 2,1% και ανήλθαν σε 110,7 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες της αγοράς, πάντως προβλέπουν πως η κατάσταση στην αγορά θα βελτιωθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους λόγω της αναμένομενης αύξησης του τουρισμού αλλά και των προσφορών.

Δυνατά σημεία και ευκαιρίες

Να σημειωθεί πως τα τυριά αποτελούν βασικό είδος διατροφής και είναι υψηλής διατροφικής αξίας ενώ εμφανίζουν σχετικά χαμηλή ελαστικότητα ως προς την τιμή και το διαθέσιμο εισόδημα.

Ισχυρό χαρτί για τον κλάδο, αποτελούν και οι εξαγωγές, ιδιαίτερα μετά την κατοχύρωση της φέτας αλλά και άλλων τυριών ως προιόντα Π.Ο.Π (Προιόν με Ονομασία Προέλευσης).

Μερικές απο τις μεγάλες εταιρείες που πρωταγωνιστούν στο χώρο, είναι οι ΦΑΓΕ, Τυράς, Δωδώνη, Μεβγάλ, Κολιός και Friesland Campina.

Πηγή: imerisia.gr


blog comments powered by Disqus
sary
Find us on Facebook
Follow Us
Ucook TV