Το να προσεγγίσεις έναν επιτυχημένο επαγγελματία ως δημοσιογράφος και να τον ρωτήσεις πράγματα για την δουλειά του, στη δική μας γλώσσα λέγεται συνέντευξη.
Το να αποφασίσεις να μιλήσεις για αυτόν, χωρίς να τον ξέρεις, μόνο και μόνο επειδή έχεις πάθει εμμονή με όλα όσα έχεις διαβάσει για την δουλειά του... δεν έχω ιδέα πως λέγεται αλλά -μεταξύ μας- στην συγκεκριμένη περίπτωση δε νομίζω να έχει και μεγάλη σημασία.
Και κάπως έτσι φτάνουμε στα αδέλφια Rick και Michael Mast, οι οποίοι εκ πρώτης όψεως μοιάζουν περισσότερο με τύπους που ξεπήδησαν από το Σικάγο του 1900 παρά με τους “επαναστάτες της σοκολάτας” που τόσο μου κέντρισαν το ενδιαφέρον.
Και για να μην συνεχίσω να “απολογούμαι” που δεν αποφάσισα να στείλω στους Mast Brothers ερωτήσεις για το “πώς αισθάνονται για την επιτυχία τους” ή για το τι σημαίνει για αυτούς να θεωρούνται “urban food pioneers” αποφάσισα απλώς να μοιραστώ τα fact που κέντρισαν το δικό μου ενδιαφέρον...
1. Θεωρούνται ηγέτες του craft food movement και μάλιστα σε μία περιοχή όπως το Brooklyn που ειδικά τα τελευταία χρόνια μοιάζει να έχει πάθει γαστρονομικό οργασμό σε συνδυασμό με ονειρώξεις καινοτομίας.
2. Δουλειά τους είναι η μετατροπή του καρπού του κακάο σε μια τόσο φαντασμαγορική σοκολάτα την οποία ο αμερικανικός τύπος χαρακτηρίζει “ως την έναρξη ενός indie food κινήματος που θα ξεπεράσει σε φανατικό κοινό ακόμα και εκείνο της indie μουσικής σκηνής”.
3. Βρήκα ενδιαφέρον το ότι ο ένας αδελφός, ο Rick, έχει σπουδάσει κλασική μουσική και ο δεύτερος, ο Michael, κινηματογράφο. (Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως η άσχετη πληροφορία του άρθρου...)
4. Κάθε χρόνο οι Mast Brothers ανασχεδιάζουν ολοκληρωτικά όλη την σειρά των σοκολατών τους, τόσο στην συνταγή όσο και στο packaging.
5. Αυτή την περίοδο περνούν την ώρα τους κάνοντας πειραματισμούς με την παλαίωση της σοκολάτας. Ένα από αυτά τα πειράματα μετρά ήδη δύο χρόνια και ορκίζομαι, να μην ξαναφάω σοκολάτα, ότι δεν ξέρω που θα έφτανα για μια μπουκιά από αυτό.
6. Ο σπουδαίος σεφ Thomas Keller, του οποίου το εστιατόριο French Laundry στην Καλιφόρνια έχει αποσπάσει 3 αστέρια Michelin και το δεύτερο εστιατόριό του Per Se στο Μανχάταν έχει χαρακτηριστεί από τους Times ως “το καλύτερο στη Νέα Υόρκη”, χρησιμοποιεί για τα γλυκά του την δική τους σοκολάτα. Και μόνο.
7. Ανατρέχοντας στο “πώς ξεκίνησε όλο αυτό” έφτασα στο συμπέρασμα πως λίγο έως πολύ το story είναι γνωστό: Είχαν λατρεία για την σοκολάτα αλλά δεν είχαν λεφτά. Άρχισαν να πειραματίζονται μαζί της στο διαμέρισμά τους στο Brooklyn και ξόδεψαν μέχρι και το τελευταίο τους δολάριο για να μπορέσουν να ανοίξουν έναν μικροσκοπικό χώρο για να πουλάνε τις δημιουργίες τους. (Το λες και American Dream...)
8. Μότο αλλά και καθημερινότητά τους είναι αποκλειστικά η δημιουργία “bean-to-bar” σοκολάτας η οποία στην συνέχεια τυλίγεται με το χέρι γύρω από χρυσό αλουμινόχαρτο και χοντρό Ιταλικό χαρτί με vintage σχέδια άλλοτε φλοράλ, άλλοτε γραμμικά. (Το οποίο σημειωτέον, σχεδιάζεται από in house art director)
9. Για να φτιάξουν την διάσημη σοκολάτα τους παραγγέλνουν της καλύτερη ποιότητα καρπών κακάο και χρησιμοποιούν μόνο ζαχαροκάλαμο. Από εκεί και πέρα, έρχεται η σειρά του “αρωματίσματος” η οποία γίνεται με fleur de sel, με σιρόπι σφενδάμου, με κόκκους καφέ, ή με οτιδήποτε άλλο θεωρούν ότι ταιριάζει ιδανικά.
10. Φυσικά η παραγωγή τους είναι μικρή για κάθε γεύση και η πρώτη ύλη τους προέρχεται από εξίσου μικρούς παραγωγούς από το Εκουαδόρ, τη Μαδαγασκάρη, την Βενεζουέλα, κλπ. Ο καρπός στο εργαστήριό τους φτάνει πάντα φρέσκος, ξεσκαρτάρεται για δεύτερη φορά και καβουρδίζεται στους φούρνους στον χώρο της κουζίνας τους.
11. Στο εργαστήριό τους στο Brooklyn οι ουρές φυσικά και είναι μεγάλες μιας και ο πάγκος εργασίας τους είναι πάντα προσβάσιμος στο κοινό για να μπορεί να δοκιμάζει τις εμπνεύσεις της στιγμής που έχουν οι Michael και Rick Mast, ή ακόμα και να τους παρατηρεί να σπάνε τους κόκκους του κακάο περνώντας τους από έναν μύλο φτιαγμένο από γρανίτη.
12. Αυτός ο μύλος είναι λοιπόν που κάνει όλη τη δουλειά, μιας και το καβουρδισμένο και καθαρισμένο κακάο περνάει από αυτούς και πιέζεται από 48 έως 72 ώρες (ανάλογα με την ποικιλία του καρπού) με αποτέλεσμα να αποκτά από μόνο του μια ρευστή μορφή, χωρίς να χρειάζεται η προσθήκη γάλακτος.
13. Εκτός από όλα τα “σοκολατοειδή fact” υπάρχουν και άλλα που τους χαρακτηρίζουν ως fashion icon, που τους έχουν κάνει πρωταγωνιστές σε καμπάνιες γιγαντιαίων αμερικάνικων brand, και που κάθε τόσο τους φέρνουν στις σελίδες της Vogue.
14. Και μιας και αναφέρθηκα στο στιλ τους, ακόμα ένα χαρακτηριστικό τους είναι το μούσι. Κάποτε δήλωσαν πως δεν θα ξυρίζονταν αν δεν πουλούσαν 1000 μπάρες σοκολάτας... αυτό όμως έχει γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και απ' ότι φαίνεται δεν ήταν αρκετό για να τους κάνει να επισκεφθούν τον μπαρμπέρη τους.
15. Όταν άρχισε να μεγαλώνει η επιχείρηση και οι τόνοι κακάο να έρχονται από κάθε πιθανό σημείο, τα αδέλφια αποφάσισαν να βρουν έναν τρόπο να κάνουν τις μετακινήσεις τους πιο οικολογικές. Έτσι, από το 2011... μεταφέρουν με δικά τους ιστιοπλοϊκά την πρώτη ύλη τουςαπό την χώρα παραγωγής της στο Brooklyn.
Και για να μην μακρηγορώ, το βίντεο που ακολουθεί μπορεί να αποκαλύψει πολλά περισσότερα...
Πηγή: Ελένη Νικολούλια - news.gr